– Documentul scris despre descoperirea lui Dumnezeu
Obiectia sectanta | Explicatia sau interpretarea contextuala | Dreapta marturie. Invatatura ortodoxa |
Biblia este „dictata” de Dumnezeu – ne „incredinteaza” aproape toti „declamatorii” de texte sfinte… (Iesire XVII, 14; XXIV, 4; Ioan V, 46). | Lui Moise i s-a „dictat” o parte (Ies. XXXII, 16), insa Sfanta Scriptura este inspirata (II Tim. III, 16) si urzita de autori din lucrarea lui Dumnezeu pentru cer si pentru pamant… | Inspiratia este conlucrarea harului lui Dumnezeu cu intelegerea autorului: „iata-ma, trimite-ma” (Isaia VI, 8; Ioan XVII, 18). |
Biblia apartine fiecaruia… (II Cor. XIII, 10) | Sfanta Scriptura este Cartea Bisericii mostenita de la Sf. Apostoli: „stalp si temelie a adevarului” (I Tim. III, 15), citirea este ingaduita tuturor (Ioan V, 39). | Oricine poate sa citeasca si sa foloseasca Biblia, insa explicarea Sfintei Scripturi se face numai de cei cu vocatie, de cei initiati si pregatiti (II Petru III, 16).
Se stie ca papalitatea a interzis citirea de catre credinciosi: efectul a fost insa invers. Biserica are datoria sa cerceteze si sa invete cuvantul adevarului (Ioan XIV, 6; Matei XXVIII, 19) in context cu vremea traita de credinciosi. La secte, Biblia a ajuns consultant, avocat, carte de bucate, horoscop, soarta-destin, consult paranormal etc. |
A. TALMACIREA BIBLIEI
Obiectia sectanta | Explicatia sau interpretarea contextuala | Dreapta marturie. Invatatura ortodoxa |
Orice poate talmaci biblia: „ungere aveti”… (I Ioan II, 20, 27). | In vremea Sf. Ioan multi se pretindeau cunoscatori dar acestia erau antihristi (I Ioan II, 22; II Ioan 7), doreau interpretari, credinte noi si chiar „hristosi” noi, ca astazi. | Textul invocat se refera la primirea Sf. Duh prin Mirungere dupa Botez pentru intarirea tainei cu darurile Sf. Duh (I Ioan II, 20), fiindca unii nu se intelegeau , altii se lepadasera de credinta. |
„Crestinii”, evanghelizatorii zilei avem obligatia talmacirii textelor biblice: „Cercetati Scripturile…” (Ioan V, 39) | Nu-i nimic nou, unele secte iudaice „rastalmacisera” scripturile pana la desfiintare si nascoceau invataturi noi pe texte vechi si le puneau pe seama legii pentru a fi crezuti. De fapt, „rataceau nestiind scripturile” (Marcu XII, 24, 27).In vremea noastra fiecare secta are „biblia” ei in traduceri stalcite, adecvate sau imitarea Bibliei. | Adevaratii credinciosi cerceteaza scipturile asa cum le poseda Biserica de la Sf. Apostoli si sunt considerate sfinte, fiind inspirate caci totalitatea sfinteniei de la Sf. Duh isi are izvorul. |
Simplitatea, neprihanirea noastra… ajuta la talcuire: „ai ascuns intelepetilor… ai descoperit pruncilor” (Matei XI, 25). | Este adevarat ca simplitatea si curatia lumineaza sufletul si ne apropie de Dumnezeu (Matei V, 8), dar nu trebuie confundata simplitatea cu ignoranta , tampenia, ratacirea, dezinteresul, prostia, nebunia (Ps. 1; Iov II, 9-10).Fariseii (inteleptii) vizati aici erau ingamfati si falsificatori de texte sfinte, talcuitori falsi si care porunceau de la ei, in numele „Domnului, cuvinte ale legii”… La fel procedeaza toti sectantii religiosi si neopagani si, vai!, politicienii si ideologii de pretudindeni. | Cel cu adevarat simplu si nevinovat cere ajutor si este curat cu inima (Luca XVIII, 13) si lui se da harul necesar (Iacob IV, 6). Nevinovatia trebuie sa fie comuna tuturor, indiferent pe ce treapta se afla. Ea este o noblete: In Vechiul Testament smerenia conducatorilor si a profetilor inaintea lui Dumnezeu a ajutat poporul biblic sa reziste in fata tuturor relelor si neplacerilor (Ps. XXIII).In Noul Testament „cei fara viclesug…” (Ioan I, 47) au fost si au ramas apostoli ai Mantuitorului, cei simpli la minte, dar bogati in viclenie au pierit: Iuda (Matei XXVII, 5); Simon Magul (Fapte VIII, 18-23); Anania si Safira (Fapte V, 9-11); Imeneu si Alexandru (II Tim. IV, 14-16) etc.Intelepciunea de sus traieste prin nevinovatie (Matei X, 16 s.u.). |
Domnul a osandit si uraste „intelepciunea si stiinta lumii acesteia…” (Isaia XXIX, 14 si I cor. I, 19-20). | Totdeauna si in orice loc, Dumnezeu nu poate fi alaturi de cei ce lucreaza nelegiuirea (II Petru III, 17). Intelepciunea si stiinta lumii, atat in vremea lui Isaia, in timpul Sfintilor Apostoli si primelor veacuri crestine, era socotita „porunca facatorilor de religii”, ca de exemplu arta razboiului, mijloace de a distruge sau a robi pe altii, sacrificiile umane, falsificarea cugetarii s.a. | Totdeauna cuvintele de mai sus s-au aplicat celor care folosesc intelepciunea, stiinta si tehnica in scopuri de distrugere a vietii sau civilizatiei, a deformarii umane, a cultiva pacatele impotriva firii omenesti si naturii inconjuratoare: avortul, controlul nasterilor, clonarea si nasterea in vitro, sodomia (homosexualitatea, lesbianismul, pedofilia, zoofilia etc.).Tot atat de grava este oluarea, expientele aomonucleare s.a. Pe cand folosirea in bine a creatiei umane este binecuvantata de Dumnezeu si folositoare omului. |
B. RESPECTUL PENTRU ADEVARURILE BIBLIEI
Obiectia sectanta | Explicatia sau interpretarea contextuala | Dreapta marturie. Invatatura ortodoxa |
Toate poruncile Vechiului Testament trebuie respectate, spun unii sectanti pentru ca „n-am venit sa stric, ci sa plinesc” (Matei V, 17) | Mantuitorul n-a distrus nimic, ci a plinit Legea prin misiunea Sa (v. 18). In V. Tstament, poruncile si profetiile au vizat timpurile mesianice, iar simbolurile si ceremoniile ingaduite au disparut fiindca „a venit harul si adevarul” (Ioan I, 17). Legea cea noua nu putea fi inteleasa fara pregatirea ei prin V. Testament (Matei XXVI, 27-28); I cor. XI, 23-24; Evr. vIII, 13). | Hristos a venit si s-a intrupat la plinirea vremii (Gal. IV, 4). V. Testament ramane o descoperire, un document, o cronica a drumului-caii lui Dumnezeu pana la venirea lui Iisus (Ioan I, 18). Numai miscarile profetice si advente accentueaza V. Testament, tagaduind slujirea arhiereasca si profetica a lui Hristos. Daca nu venea Mantuitorul „poruncile” V. Testament ramaneau profetice, de perspectiva, vizionare… |
Alti sectanti „demonstreaza” ca V. Testament trebuie inlaturat: „lege noua va dau” (Ioan XV, 12). | Exista fapte ale Legii pentru expiere, pentru izbavire in V. Testament. Legea noua este LEGEA DRAGOSTEI. Evanghelia se adreseaza tuturor popoarelor, inlaturandu-se tendinta dusmanoasa de a invoca unele texte biblice care au fost date in vederea feririi poporului ales de „religii” naturiste: animism, totemism, fetisism, idolatrie etc.S-a ajuns astazi la ideologii extremiste si fasciste tocmai invocand texte neintelese din V. Testament: antisemitismul, dar si sionismul, fascismul, dar si masoneria, marxismul, dar si ateismul biblicist (desacralizarea si demitizarea Bibliei…). | Fara V.Testament n-am intelege invatatura Evagheliei, iar daca ar fi inlaturat, Mesia ar aparea ca o fantoma, lumea nu l-ar fi vazut sau, asa cum se intampla in vremea noastra, ar fi creat „alti prooroci si dumnezei ai neamurilor”, intelepti, guru, transcedentali, spiriti universali… Crestinismul autentic n-are nimic comun cu ideologiile sioniste, antisemite, revansarde. Asa cum se stie, incercandu-se inlaturarea V. Testament de catre miscari fundamentaliste s-a ajuns la mutilarea canonului biblic si la reinvierea tendintelor ereziarhe, a reconsiderarii apocalipselor iudeo-crestine sau gnostice alexandrine. Deci V. Testament trebuie explicat prin plinirea sa in Noul Testament, cum ne incredinteaza mai ales Apostolul Pavel (Gal. VI, 12-14; I Cor. X, 18-22; Evr. VII, 12, IX, X). Atat pentru Vechiul, cat si pentru Noul Testament, credinciosii adevarati, nu ereticii, sunt convinsi ca amandoua testamentele au valoare reala si trebuie intelese in context istoric: Iisus Hristos este centrul lor, ca de fapt si Tatal si Sf. Duh, implinitorul lor si desavarsitorul credintei (Gal. II, 24-25), sfarsitul legii vechi (Rom. X, 4), avand in vedere ca in V. Testament a fost profetita Legea noua (Ieremia XXXI, 31).
In ceea ce priveste folosirea Bibliei, credinciosii ortodocsi stiu:
|
Lasă un răspuns